SON DAKİKA HABER     

( ŞİİR )

İKİ ŞEYTAN TÜREDİ:

Babacığım, sana şikâyetim var
Sen ölünce iki şeytan Türedi
İkisin de çağır ifadesin al
Sülalede iki şeytan Türedi

Söyle şunlara’ da yanına gelsin
Mirasçıyı çok rahatsız etmesin
Anama’da duyur oda öğrensin
Bizim kökte iki şeytan türedi

Biri takım taşın söker kaldırır
Birisi kavgacı hemen saldırır
İnsanın Başına Bela Aldırır
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Çekim karıştırmak, bunların işi
Bir ayak kazanmak hayali, düşü
Dünyaya tapmışlar bu iki kişi
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Yetimlerin Tarlasını Ektiler
İkisi bir olup takım söktüler
Ordan alıp başka yere diktiler
Bizim kökte takımcılar Türedi

Cumartesi gelir bahçe sulatmaz
Bu şeytanlar beni rahat bırakmaz
Bu davaya Muhtar aza bakamaz
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Biri yalan söyler biri destekler
Çekim kapanır mı ulan sinek’ler
Yakışır mı? Size koca İnek’ler
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Biri gitti mahkemeyle uğraştı
Çirkef’leri geldi bana bulaştı
Bunları görünce şeytanda kaçtı
Kökümüzde iki şeytan Türedi

Gece gündüz, açığımı ararlar
Bana sinsi- sinsi plan kurarlar
Sahtesi değildir gerçek şeytanlar
Bizim kökte iki şeytan türedi

Birisi çok şeytan, bulatır suyu
Şükür biri kayıp etti duyguyu
Bana rahat uyutmazlar uykuyu
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Şeytanlıkta bir birinden üstündür
Bacı Kardeş, senelerce küskündür
Bilenler biliyor sormayın kimdir?
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Bilemeyiz ne söyleyip ne yapsak
Bu dünya yalandır hey iki ahmak
Gözlerin doyursun bir avuç toprak
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Şikâyetlerimi bildirdim sana
Bu şeytanlar beni getirdi cana
Mirasını Zehir Ettiler Bana
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Âşık Ali’m durmaz şiir’ler yazar
Bu beyler şeytanın ezberin bozar
Bunlar orda burda kuyumu kazar
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Âşık Ali Ataş

2 Kasım 2015 Pazartesi

Yaşanmış Gerçekler (03)

  Bölüm (3)
  BEYİ NERDE?
  Cerit’li Bir vatandaşın hanımı rahatsızlanır. K.Maraş’a doktora götürür. Hastayı hastaneye yatırır “Doktor hastanın beyi nerde.?’’ der. Adam ‘’Hocam bir bakayım.’’ deyip hastanede bey arar bulamaz. Geri gelir ‘’Hocam bey bir ilaç ismimi?’’ der. Doktor ‘’Adam sen neden bahsedersin. Hanımın kocası kim?’’ der.
   ‘’Öyle desene hocam benim buyur.’’ der. Doktor adamın saf olduğunu anlar. Bu defa hemşire adama ‘’Git çarşıdan bir ördek getir.’’ der. Adam çarşıya çıkar. Esnaflara ördek sorar. Biri ‘’Bende var.’’ der. Ördeği alır, bir karton kutuya koyar, hastaneye getirir. Hemşire adama ‘’Hani ördek?’’ der. ‘’Aha getirdim.’’ deyip. Ördeği ortaya bırakır. Hemşire kızar. ‘’Be adam ben senden canlı ördek istemedim. Hastanın kullanacağı plastik ördek istedim.’’ der. Adam şaşırır. Hemşireye ‘’Sen ördek istedin, getirdim. Niye kızıyorsun?’’ der. Hemşire ‘’Çabuk eczaneye git. Hasta için ördek dersen verirler.’’ der. Adam, gider eczaneden plastik ördeği alır getirir. ‘’Hemşire hanım plastikten de ördek mi olurmuş?’’ der.
-----------------------------
  BİR TREN ALIRIM
  Engizek’li Dıraz lakaplı Duran emmi ile bir arkadaşı çalışmak için K.Maraş’a giderler. Birkaç gün çalışırlar. Kazandıkları üç beş kuruşu evlerinin ihtiyacına harcarlar. Heybelerini omuzlarına atıp bir yük kamyonu ile Narlı’ya gelirler. Ceplerinde para yok ki şoföre vereler. Narlı’dan trene kaçak binerler.
  Söğütlü durağına gelene kadar tuvaletten çıkmazlar. Söğütlüye gelince tuvaletten çıkarlar tirenden inecekleri zaman memur bunları yakalar. Bilet sorar. ‘’Biletimiz yok.’’ derler. Memur ikisini de tekme tokat trenden indirir.
  ‘’Sen indirmesen bile zaten biz inecektik.’’ der. Dıraz Duran memura döner. ‘’Bu acıyla bana bir tren aldırırsın.’’ der. Memur ‘’Trene binmeye yol paranız yok. Nasıl tren alacaksınız?’’ der. ‘’Sen orayı karıştırma.’’ derler.
--------------------------------
  BÖREK YEDİĞİ GİBİ
  Akdere’den Memiş İğde K.Maraş’a çalışmaya gider. Çarşı pazar gezerken börek satan birine rastlar. Börekçi ‘’Börek ye, börek ye.’’ diye çağırır. Memiş emmi zaten aç börek tezgâhına yaklaşır. Böreklerden yer. Karnın doyurur. ‘’Hadi bana eyvallah.’’ der. Börekçi ‘’Böreklerin parasın ver de git.’’ der. Memiş emmi ‘’Oğlum ne parası sen ısrar ettin bende yedim.’’ der.
   Börekçi polis çağırır. Polis gelir ‘’Derdiniz ne?’’ dediğinde börek satan adam ‘’Efendim saymadım belki on tane böreğimi yedi. Paramı vermeden gidiyor.’’ deyince, Memiş emmi polise ‘’Bu adam yalan söylüyor. Kendisi ye diye ısrar etti, bende yedim.’’ der. ‘’Neden parasın vermedin?’’ deyince Memiş emmi ‘’Oğul param yok, kendiside bizim eve gelsin istediği kadar börek yesin.’’ der. Polis ‘’Sen nerelisin?’’ der Cerit’liyim der polis vay börekçi emmi vay der. Böreklerin parasını polis öder. Böylece Memiş emminin lakabı da börekçi olarak kalır.
---------------------------------------
  CEHENNEM’E GİDERSİN
  Balaban emmi köy düğünlerinde teh çalar. Hacı Yılönü Balaban’a günah işliyorsun oğlum günah. Öldüğün zaman cehenneme gidersin.’’ der. Balaban Cehenneme tek başıma mı giderim, yoksa bu toplulukla beraber mi giderim?’’ der Hacı emmi ‘’Evet, hepiniz beraber gidersiniz.’’ deyince ‘’Balaban Hacı emmi bu şenlik kimin eline geçer orada da böyle devam ederse, ben o Cehenneme seve seve giderim.’’ der. Yaşlı Hacı emmi ‘’Allah hayrını versin. Devam et, devam et.’’ der.
------------------------------------
   CEP HASTALIĞI VAR
   Hanım bir gün beyine ‘’Romatizmalarım arttı, Ilıcaya gidelim.’’ der. Bey ‘’Benimde aklımda, amma önce bir doktora danışmalıyım.’’ der. Mukallit adam doktora gitmez. Bir gün sonra hanımı na.’’  ‘’Doktor, bana sende cep hastalığı var. Ilıcaya gidemezsiniz?’’ dedi der. Hanım şaşırır ‘’Bey bu hastalık da nerden çıktı.” der
   ‘’Ne bileyim doktor dedi işte.’’ der. Hanım o gece uyuyamaz. Sabahleyin kalkar yakın bir komşusuna gider. Komşu benim beyde cep hastalığı varmış deyince komşusu ‘’Nasıl olur paranız mı yok?’’ demiş. Hanım ‘’Yok yok doktor cep hastalığı var.’’ demiş. Komşusu ‘’Sen deli misin? Cep hastalığı olur mu? Senin bey mukallit biri paramız yok demiş. Sen yanlış anlamışsın.’’ der.
   Hanım eve gelir. ‘’Bey şu cep hastalığını bana anlat.’’ der. ‘’Hanım sen anlamıyor musun? Bende cep hastalığı varmış dedik ya der ve güler.’’ ‘’Hanım sen gerçekten safmışsın. Cep hastalığı parasızlıktır.’’ der. Böylece hanımda rahatlamıştır.
------------------------------
Devamı bölüm 4 de


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder